حسين الشحات وأكرم توفيق ضحايا "رامز جاب من الآخر"

10:54
27-03-2024
حسين الشحات وأكرم توفيق ضحايا "رامز جاب من الآخر"

وقع لاعبي النادي الأهلي حسين الشحات وأكرم توفيق، ضحايا في برنامج المقالب "رامز جاب من الآخر" الذي يقدمه الفنان رامز جلال، على قناة MBC.

رامز في تقديمه لهم قال "النهاردة هنخرج عن السياق العام للحلقات، الاتنين اللي جاينلنا مفيش بينهم أي عداوة أو مشاكل بالعكس بينتموا لفريق واحد و بيجمعهم عشق القلعة الحمراء، معانا اتنين من أجبن خلق الله على الأرض، في الملعب وحوش و محدش زيهم لكن في الحقيقة بيخافوا من ظلهم، و عشان أنا بحبهم و بعزهم مهانش عليا في المقلب ده ما نشوفش رعبهم".

استكمل رامز تقديمه قائلاً "بوعدكم بفيلم رعب من العيار التقيل، مليان صويت و عويل، جمهور الأهلي أنا حد جميل، ممكن أكون شرير لكن هدفي نبيل، و الآن يا بتوع الكوميكس إجهزوا للتحفيل و يا نجوم التيك توك ابتدوا بالتهليل"

وصل أكرم توفيق في البداية و الذي قال فور وصوله "أتمنى يكون برنامج حواري ان شاء الله"، ثم وصل حسين الشحات و علق رامز مازحاً "شكله عايز ياخد شارة الكابتن من الشناوي" و صرح الشحات إن الشيبي كان قد تطاول عليه و على كل اللعيبة و إن "ممدوح عيد هو اللي سخن الموضوع".

بدأ المقلب بسقوطهما في الغرفة السودة و تفاجئ كل منهما بوجود الآخر وقال رامز إنه جمعهما ليسألهما عن موضوع الشيبي و إنه سوف يعتبر أكرم شاهد، و سأل رامز أكرم من منهم غلطان الشيبي أو حسين.. ليرد أكرم الاتنين، و قال حسين "لو الشيبي قدامي هعتذر له و لوالدته"، و بدا عليهما الرعب الشديد فور ظهور نيوتن .

بعدها سقط التمساح من رامز فقال معلقاً "التمساح شاف أكرم انتحر" ومن ثم سقط الثنائي في الماء، و في تحدي النعام قالا "رامز ده مش هزار ده" .

وتدور قصة برنامج المقالب "رامز جاب من الآخر" حول استضافة عدد من الفنانين الذين يوجد بينهما مجموعة من المشاكل، ويعد ذلك بهدف الصلح بينهما، منهم مصطفى شوبير ومحمد أبو جبل ، أحمد السقا وباسم سمرة، حسن شاكوش وطليقته ريم طارق وغيرهم من الفنانين.